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10月のSTOTT PILATES® ニュースレター!!
Hip Rolls with Toning Balls™

トーニングボールを用いたヒップロールス

ターゲットは殿筋とハムストリングス、腹斜筋と腹直筋。
Targets glutes, hamstrings, abs and obliques

ex1 (2)

ex2 (2)


スターティング ポジション 
仰臥位。両足の土踏まずでトーニングボールを踏む。
両足は腰幅に開く。脊柱はニュートラルで、両腕は体側におく。

Begin lying on your back with Toning Balls underneath
the arches of your feet, hip-distance apart.
Spine is in a neutral position and arms by your sides.

エクササイズ

吸って:準備

吐いて:両足の下でトーンボールが動かないように保つ。
    尾骨から順に脊柱をマットから離し、骨盤を肩甲骨の間
    で体重を支えるまで持ち上げる。

吸って:骨盤を上げて腹筋群を働かせ、そのポジションを維持する。

吐いて:脊柱の上から順に脊柱をマットに下げて戻す。

5~8回繰り返す。
_________________________________

INHALE to prepare

EXHALE keep the Toning Balls stationary under your feet,
   and starting from the tailbone slowly roll your spine off
   the mat until hips are lifted and weight is resting between
   your shoulder blades.

INHALE hold the position, keeping your hips lifted and abdominals
    tight with no tension in your neck.
 
EXHALE start from the top of your spine and slowly roll back down
   to the mat, lowering to the starting position.

Complete 5-8 repetitions

Remember to start your workout with a warmup routine.
ウォーミングアップ

みなさんエクササイズを行う前には必ずSTOTT PILATESの基本原則を
含むウォーミングアップを指導者に習って実践しましょう!

けがや痛みのある方は、必ずお医者さんの許可をもらってください。
エクササイズで痛みの伴う場合は、ただちに中止しましょう。
怪我を防ぐため、痛みや不快を感じてはいけません。

【2010/10/02 22:09】 | STOTT PILATES® トロント | コメント(0) | page top↑
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